Saturday, October 27, 2007

Heldag på stan

Idag fanns det en liten risk att det skulle bli en passiv slöardag, det har varit en ganska mastig jobbvecka och jag har dessutom dragit på mig en förkylning. Nu blev det inte riktigt så. Jag låg i soffan och tittade på någon halvkass komediserie i väntan på Scrubs när min telefon ringde, det var Bolinder i den andra änden. Han hade åkt tåg och blivit försenad, eftersom att service inte direkt är SJ:s starka sida blev han fast i Gävle i två timmar innan han kunde åka vidare hem mot Bollnäs. Jag hade inte träffat honom sedan vi såg Transformers i somras så jag klädde snabbt på mig och vandrade ner på stan för att ta en espresso och snacka lite. När Bolinders tåg gick kom syrran ner på stan, då blev det några timmars shopping, som avslutades med en delikat smörgås på Café Spegeln. Spegeln börjar mer och mer växa fram till en av mina absoluta favoritlokaler, inte nog med att de har massvis med bra spelningar, de serverar goda smörgåsar också. Dessutom är det en mycket lugnare lokal än de andra fiken, som ligger mer centralt inne i smeten. Jag blev lite besviken när jag gick in i cafét, det satt nämligen en reklamaffisch utanför för ett gratisframträdande av några komiker som hade varit under veckan. En av dem som var med var Henrik Elmér, jag såg honom på tv förra helgen och han var riktigt rolig, om än ganska knepig. Det hade varit intressant att få höra lite mer av honom. På torsdag ska jag tillbaka till Spegeln, då är det dags för Moneybrother.
Lördagen blev till en riktig heldag på stan, det var inte helt fel.

Dagens låt: Portishead - Only you
And it's only you, who can turn my wooden heart

2 Comments:

Blogger kricko said...

tackar för sällskapet! :)

10:51 PM  
Blogger Tomas said...

Tack själv!

9:16 AM  

Post a Comment

<< Home