Tuesday, October 23, 2007

Musik och spenat

Blev en lång arbetsdag idag också, men idag var jag i alla fall iväg tränade lite innan det var dags för kvällens möte. När jag kom hem låg det ett trevligt paket från cdon och väntade mig, nya skivor är alltid lika spännande. Det som jag beställt den här gången var The Korgis, men eftersom jag ändå beställde slängde jag med en Arctic Monkeys och en samling med Dusty Springfield. Huvudmålet var dock The Korgis, jag har bara hittat ett par låtar med dem på youtube, så jag var ivrig på att få höra mer. Tyvärr märkte jag att Korgis skiva blivit restnoterad, men de andra två kom. Nog för att det är två väldigt bra skivor som kom, men den jag sett fram allra mest emot kom alltså inte. Jag hoppas verkligen att den dyker upp inom kort. Förutom de här två skivorna jag fick från cdon så har jag en annan spännande skiva i väskan, som jag fick från en av mina gamla mentorselever. Det var ett band jag aldrig hört talas om, så det ska onekligen bli intressant att höra vad det är för typ av musik.
På fredag är det två veckor till mannarynspuddingen, men redan idag var det en gammal favorit i matsalen. Det som serverades var stekt fisk(ingen favorit), potatis(inte en gammal favorit eftersom den ofta var väldigt dålig när jag gick i skolan, nu smakar det bättre och jag börjar mer och mer inse potatisens storhet) och stuvad spenat(gammal favorit). Stuvad spenat äter jag alldeles för sällan, det insåg jag idag, det är utan tvekan en underskattad del av skolmaten.

Dagens låt: Dusty Springfield - Don´t forget about me
One minute of your tomorrow
Don't let it cause you sorrow
Got to be baby, baby
I want you now

0 Comments:

Post a Comment

<< Home