Friday, October 26, 2007

Förlust

Nog för att jag är van vid att förlora innebandymatcher, vi i CSKA är inte direkt ett topplag, men den förlust jag var med om idag sved lite mer än de jag vanligtvis är mer. Den här gången var det inte med CSKA som jag spelade, det var med lärarlaget på skolan. Varje år innan höstlovet spelas en prestigefull match mellan oss och en blandning av nior från de två klasserna. I fjol tog vi en stabil seger, det hade vi hoppats på i år också.
Tyvärr började matchen med att vi hamnade i underläge med 5-1 och sedan fick vi jaga. Med fem minuter kvar hade vi kommit ikapp till 10-10 och matchen var helt öppen, tyvärr brast det i vår markering ännu en gång och eleverna satte 11-10. Då startade vi en enorm press mot elevernas mål, men mitt i pressen klev en av mina mentorselever fram och slog in slutresultatet 12-10. Det är tur för mig att det är lov i en vecka och sedan har niorna prao i en vecka, då kanske jag inte behöver lida så mycket för att jag var lite självsäker innan matchen. Jag har hela tiden sagt att vi skulle slå dem enkelt och nu när det inte riktigt blev så kan det finnas en risk att jag får höra det några gånger framöver.

Dagens låt: Nick Cave - Into my arms
And if He felt He had to direct you
Then direct you into my arms

0 Comments:

Post a Comment

<< Home