Monday, October 29, 2007

Elevlös måndag

Den här veckan är det inga elever på skolan, de har ett välförtjänt lov. Det gör att jag får tid över till att göra saker som blir lidande när jag har lektioner, som t.ex. städa upp på skrivbordet. Överst på mitt skrivbord har jag alltid mängder av papper, det kanske ser ut som en oreda, men jag vet alltid var jag ska hitta saker jag behöver. Vad som finns under alla papper är inte lika klart, men efter att ha städat upp lite idag har jag bättre koll på det. Att det låg ett gäng whiteboardpennor under allt var inte speciellt överraskande, lite mer överraskande var det att hitta både en gaffel och en tesked. En tom häftapparat och ett två decimeters järnrör var andra fynd som jag gjorde under min lilla rensning. Nu har jag i alla fall fått bort lite bråte från skrivbordet, så jag kan fylla på med ny. På eftermiddagen har jag varit på ett möte på min egen gamla högstadieskola, det var ett givande möte och det är alltid roligt att vara med på sådana. Lite speciellt att ha ett möte i en lokal som jag besökte senast när jag var 15 år och hade mitt sista utvecklingssamtal som högstadieelev. Jag passade även på att ta en tur i min gamla fritidsgård, den hade faktiskt inte förändrats speciellt mycket. Det var några nya affischer på väggarna, men annars såg det ganska lika ut som det gjorde när jag var elev på skolan. De hade kvar samma bord som de hade när vi satt och körde det otroligt intelligenta spelet Röda hand utanför cafeterian, man kunde inte se några slagmärken, men vi brukade i och för sig oftast träffa våra mål.

Dagens låt: Jakob Hellman - Hon har ett sätt
Hon har små band runt sina handleder
och andra i sitt hår.
Hon är en så'n man skulle vänta länge på
om man fick en chans.
Hon har ett sätt
att flytta höfterna försiktigt när hon går.
Hon har ett sätt att le
som bara jag förstår.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home