Sunday, September 09, 2007

Veckans lista v.36

1. Mats Jingblad - Idag tog Peking tre nya poäng och det är i princip klart att det blir allsvenskan för laget nästa år, det är verkligen på tiden. Jag var skeptisk till Mats Jingblad som tränare för Norrköping, men nu har han tagit upp laget till högsta serien igen och jag är övertygad om att man kan hålla bra klass även där. IFK Norrköping är ett klassiskt lag, de ska helt enkelt hålla till i allsvenskan. Tiden i superettan har varit lång och seg, jag trodde det skulle gå fortare att komma tillbaka än det gjorde. Å andra sidan var det nog bra att man inte gick upp direkt, laget man har nu är bättre rustat för allsvenskan än man var då och om spelarna stannar kvar kan det komma att bli en väldigt intressant allsvenska nästa år.

2. Ryan Adams - Det börjar att närma sig nu, min första konsert med Ryan Adams. De senaste dagrana har jag lyssnat en hel del på Heartbreaker, hans första soloskiva, den är verkligen otroligt bra. Igår tittade jag lite på live-dvdn jag har med honom, om han håller samma klass live fortfarande som han gjorde när den spelades in kommer det att bli en oförglömlig afton på Chinateatern i november. Ryan Adams live, det kommer att bli otroligt häftigt.

3. John Wayne - I veckan såg jag min första film med denna klassiska filmhjälte, filmen jag såg hette Dilligensen och hade tydligen nominerats till ett gäng med oscars när den kom, någon gång på 60-talet. Att Wayne är en av de stora hjältarna i filmhistorien är inte sås vårt att förstå, han var klockren i sin roll och trots att filmen hade en hel del år på nacken så höll den bra. Westernfilmer är oftast underhållande och Dilligensen var inget undantag, mycket tack vare John Wayne.

4. Ola Klüft - Snart släpper The Perishers ny skiva och det är verkligen på tiden, det har gått några år sedan den förra skivan kom och det ska bli spännande att höra hur bandet utvecklats. Perishers spelar en musik som passar mig perfekt, det är dyster pop med bra texter och skönt sound. Jag såg dem live i Sandviken för några år sedan och då gjorde de en kanonspelning, trots att vi var väldigt få som var där för att se dem. Om nya skivan har låtar i samma klass som t.ex My heart från förra skivan så kommer det att bli en fröjd att lyssna igenom den när den kommer nästa vecka.

5. Ray Romano - Jag har missat de flesta komediserierna i helgen, men Alla älskar Raymond såg jag i alla fall. Det är inte en av mina favoritserier, men att det är en bra serie att ligga och slappa till en söndagmorgon innan man börjar med arbetet. Vissa avsnitt är riktigt roliga, men det är också vissa avsnitt som är sega, det är alltså en ganska ojämn serie.

Dagens låt: The Perishers - Trouble sleeping
It’s you
Why’s it always you
and never me?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home