Sunday, September 02, 2007

Veckans lista v.35

1. Anders Wendin - Precis som jag hoppades valde Moneybrother att lägga en av sina spelningar under turnén här i Gävle, det uppskattas. Det blir fjärde gången jag ser Moneybrother live här i stan och det är en bra siffra. Nya skivan växer fortfarande, vissa låtar tar ett tag innan man verkligen fastnar för dem, men det är fortfarande Ane Brun-duetten som jag lyssnar mest på, den är suverän. Det ska bli intressant att se hur de löser den låten live, om de tänker spela den. Troligtvis skriver de om texten en aning och så sjunger Wendin hela låten ensam, bra kommer det säkert att vara i alla fall.

2. Javier Mascherano - Liverpool spelar stabilt nu, i veckan har det blivit en vinst med 4-0 mot Toulouse och en vinst med 6-0 mot Derby. Det är många spelare som övertygar, men den som imponerat mest på mig är Mascherano. Denna argentinare är en otroligt smart fotbollsspelare, han hittar alltid passningsvägar och han spelar enkelt när det behövs. Dessutom är han en väldigt skicklig bollvinnare, han har bra tajming i sina glidtacklingar och han är så pass snabb att han sällan hamnar efter. Brytpassningen till Torres igår var högklassig. Vi kommer att få stor nytta av Mascherano, det är en sak som är säker.

3. Plura Jonsson - Ett band som jag nyligen upptäckt att jag gillar är Eldkvarn. Jag har alltid sett på dem som ett gubband, så om jag gillar dem har jag antingen haft fel där eller så börjar jag själv att bli gubbe, min gissning är att jag hade fel. Plura skriver väldigt bra texter och han har en röst som passar bra till musiken, jag grämer mig lite att jag inte såg till att se dem i sommar, de spelade bl.a i Borlänge när jag var där. Jag köpte min första skiva med bandet i veckan, den kommer förhoppningsvis på posten inom de närmaste dagarna, det kommer att bli intressant lyssning.

4. Zach Braff - Nu är det bara några veckor kvar till säsong fem av Scrubs släpps på dvd här i Sverige, jag gjorde min beställning för ett bra tag sedan och har väntat på släppet ända sedan jag sett färdigt de fyra första säsongerna. Scrubs är en otroligt bra serie, tillsammans med The Office, Seinfeld och Alf är det min favorit bland de komediserier som gjorts och eftersom jag missat det som viats på tv de senaste åren vet jag att det är massvis med avsnitt på säsong fem som jag inte sett. De tre första säsongerna hade jag sett nästan allt av redan innan jag köpte dvd-boxarna, men nu blir det nästan bara nytt och det kommer bli väldigt roligt.

5. Matt Stone och Trey Parker - De fick i veckan klart med ett kontrakt som gör att de kommer fortsätta med South Park i ytterligare tre säsonger. Jag har inte se så mycket av den här serien som jag skulle vilja ha sett, men det jag sett har varit riktigt bra. Att döma av Parkers kommentar när kontraktet skrevs kommer de att fortsätta i samma stil, det han sade då var:
– Eftersom Trey och jag kommer att bestämma över den digitala sidan av ”South park” kan vi också förolämpa folk i deras mobiltelefoner, på spelkonsoler och i datorer.

Dagens låt: Arctic Monekys - 505
It seems like once again you've had to greet me with goodbye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home