Tuesday, August 28, 2007

Handstilen utvecklas

Idag fick jag beröm för något jag väldigt sällan får beröm för, det var nämligen en av mina elever som sade att jag skrev mycket finare i år än tidigare. Redan i slutet av förra terminen var det en av mina elever som blev så imponerad av min utvecklade handstil att hon knäppte kort på den, idag var det alltså ännu en elev som märkte förbättringen.
Jag har alltid haft en slarvig handstil. Min lärare i gymnasiet sa att jag skrev en kråka och det är inte direkt ett gott betyg, jag har visserligen aldrig sett en kråka skriva men med tanke på att de borde ha svårt att hålla pennan ordentligt tror jag inte att de skulle skriva så fint. När jag verkligen koncentrerar mig på att skriva fint kan det se ganska bra ut, men oftast när jag skriver ser jag till att det går fort och då blir det ofta så att bara jag själv kan se vad det står.
När jag skriver på tavlan på jobbet försöker jag att skriva så fint jag kan, i kombination med att göra det så fort jag kan och det leder till att jag ibland får förklara vad det står en extra gång. De bokstäver som jag slarvar mest med är u och n, de ser oftast ganska likadana ut när jag skriver, dessutom har mina r en tendens att flyta ihop med den bokstav som kommer efter. Nu, efter 1,5 år med tavelskrivande, har jag tydligen fått in snitsen lite bättre, utan att tänka på att skriva tydligare har min handstil blivit bättre. Komplimangen jag fick i fjol, att jag var smidig, värmde lite mer än den jag fick idag, men att få beröm för handstilen är verkligen inte något jag är van vid.

Dagens låt: The Coral - Eskimo lament
Rain rain go away,
Leave me here alone again

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, jag tror att jag har ett kort på din handstil kvar faktist!

12:19 PM  
Blogger Tomas said...

Du får ta och skicka över det så jag har bevis :-)

11:02 AM  

Post a Comment

<< Home