Monday, September 03, 2007

Hallelujah

Det är väldigt sällan jag håller med om resultat i omröstningar om bästa skivor, bästa låtar och sådant, men nu har det kommit en omröstning med en riktigt värdig vinnare. Det är tidningen Q som låtit 50 av världens ledande musikstjärnor rösta fram den perfekta låten, vinnare blev Hallelujah med Jeff Buckley. Det är visserligen en cover på Leonard Cohens låt, men enligt de som röstat har Buckley fulländat låten och det kan man inte annat än hålla med om. Buckley var en enorm talang och skivan Grace, där Hallelujah är med, är en av de absolut bästa skivor som gjorts. Även om jag kanske inte skulle välja just den här låten om jag skulle plocka ut världens bästa låt, så tycker jag att det är ett bra val man gjort. Buckley är en legend.
Jag fick en nödvändig, men oväntad leverans idag. Vid ett flertal tillfällen förra terminen fick jag pennor av min klass, som jag kunde använda till elever som glömt ta med sina till lektionen. Nu när min klass slutat hade jag inte väntat mig att den servicen skulle fortsätta, där hade jag fel. Idag fick jag nämligen en påse med pennor av en av mina nuvarande elever, de var från en av mina gamla elever som skickat den via honom. Trots att de slutat så ser de till att jag har pennor så jag klarar mig, det är inte illa.

Dagens låt: Tom McRae - Lord How Long
Silent, broken, bruised and cloaked in this desert night
I wait for you
My eyes wide open, I face this moment and picture you
by my side

2 Comments:

Blogger kricko said...

skulle sverige ha röstat skulle världens bästa "poplåt" blivit Du eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee min maaaaan. det finns hopp!

9:48 PM  
Blogger Tomas said...

ja, i ett land där Carola fortfarande ses som en stjärna vågar man inte hoppas på bra resultat i sådana omröstningar...

7:50 AM  

Post a Comment

<< Home