Sunday, September 09, 2007

Pappa räddade matchen

Igår hade vi säsongspremiär i innebandy med CSKA Gorbatjov, för min del höll premiären på att ta slut innan den började. När jag åkte till Gävle i fredags var jag noga med att stoppa ner mina inneskor och min lingon-med-mjölk-färgade matchtröja, jag såg till att få med mig ett par shorts att spela i också. Jag trodde jag var redo för match, så var det inte.
När jag igår skulle åka iväg och hämta Gorbatjov för att sedan åka vidare till matchen tittade jag i bakluckan på bilen för att se om min klubba som vanligt låg där, det gjorde den inte. Med en halvtimme kvar till match stod jag utan klubba och utan klubba är det rätt svårt att spela innebandy, eftersom jag är högerfattad så har jag inte heller någon i laget jag kan låna klubba av. Nu var jag alltså tvungen att få fram en klubba och det snabbt. Som tur var var mina föräldrar på besök hos min syster här i stan och de var nere i centrum på en shoppingrunda. Jag tog fram min mobil, som för övrigt precis höll på att få slut på batteriet, och ringde till dem. Pappa fick i uppdrag att gå och köpa en klubba åt mig, medan jag åkte och hämtade Gorbatjov, sedan skulle jag hämta upp den på en vändplan inne i centrum. Allt gick problemfritt, fram till det att jag kom till vändplanen och skulle hämta upp klubban. Där var det så många bilar att jag inte kunde stanna och gå ut, därför fick Gorbatjov springa ut och hämta klubban medan jag satt kvar med bilen igång. Jag kände mig lite som en bankrånsförare när jag satt där i bilen och väntade på att Gorbatjov skulle komma springande med bytet, men om det varit ett rån hade vi troligtvis blivit infångade ganska snabbt, det tog nämligen ett tag innan vi lyckades ta oss ut ur stan. När Gorbatjov kom tillbaka in i bilen skulle jag bara vända och åka iväg till hallen där matchen skulle spelas, det var inte helt enkelt. Vändplanen framför mig var full, så där kunde jag inte åka in och vända, och bakom mig stod två bilar och väntade på att jag skulle flytta på mig. Lyckligtvis insåg bilarna bakom mig att jag var ganska fast där jag stod, så de flyttade på sig. Sedan kunde jag, efter viss möda, vända och köra iväg mot matchen. Vi hann värma upp i fem minuter innan det var dags för match, men jag hade i alla fall en klubba att spela med när domaren blåste igång. Hur det gick i matchen kan vi ta någon annan gång, men i framtiden ska jag alltid se till att ha en klubba till hands när det vankas innebandy.

Dagens låt: Ryan Adams - Amy
I go to the places where we used to
I feel sad
I am out here looking for you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home