Thursday, September 13, 2007

Tillbaka till forden

Idag lämande jag in min volvo på service, den har gått rätt länge utan nu och bromsarna började att låta slitna, så det var på tiden. Med volvon ute ur bilden var det en gammal vän som tog mig till jobbet, nämligen forden. Forden använde jag under min första termin som lärare och även om det var en del skavanker på den så fungerade den alltid när det som mest behövdes. Det allra bästa med den var att den alltid startade när det var vinter och kallt ute, trots att jag inte använde motorvärmare. Nu var det ett tag sedan jag körde bilen och det var minst sagt ovant att återigen försöka vänja sig vid kopplingen som alla misslyckas med första gången. Vanligtsvis brukar man kunna smyga upp kopplingar när man kör, men på forden är det ingen idé, där tar den nämligen inte förrän den är i princip helt uppe. Jag hade en riktigt bra snits på det där när jag körde bilen ofta, men nu när det var ett tag sen var det lite svårare. Det tog dock inte så lång tid innan jag kommit in i det igen och då var det som om jag och forden aldrig separerat, kopplingen fungerade precis lika bra som den gjorde förr. Förutom att bromsarna var en aning knackiga så var bilen i storslag, den tog mig till jobbet utan minsta problem och med Saybias nya skiva i högtalarna blev det en riktigt trevlig resa. När jag kom hem var volvon redo att ta över igen, men det var roligt att återse min gamla ford och det var säkert inte sista gången vi tog en tur tillsammans heller.

Dagens låt: Embrace - Fireworks
And I won't need convincing
I've seen enough to want to try and change things
You fell in love, I fell in line
I thought I found my place
Before I knew how much it cost to play it safe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home