Monday, September 10, 2007

Jobbig start

Den här veckan inleddes på ett jobbigt sätt, i morse när jag vaknade fanns det nämligen ingen mjölk i kylskåpet. Jag borde visserligen ha varit beredd på det eftersom jag märkte det redan när jag skulle gå och lägga mig, men det hann jag glömma bort innan jag vaknade och därför blev jag både förvånad och irriterad när jag klev upp. Mjölk är en av de absolut viktigaste beståndsdelarna i min frukost, jag äter nämligen havregrynsgröt med lingsonsylt, dessutom dricker jag oboy. Oboy är rätt svårt att fixa utan mjölk, även om pulvret går att äta som det är blir det rätt tort och inget som passar som frukost. I stället för oboy fick det bli juice, men det är inte alls lika gott och eftersom jag druckit oboy till frukost i nästan hela mitt liv kändes det inte som en riktig sådan när oboyen saknades.
Gröten tillagade jag ändå, jag klarar inte en hel dag utan den. Utan mjölk blir den tyvärr ganska torr, milt uttryckt. Trots att jag lade ner lite extra sylt i den var det inte alls samma sak som det brukar vara och min morgon blev således en missräkning. Lägg till det att jag dessutom har så pass lite kaffebönor kvar att jag inte kunde brygga kaffe till termosen så förstår ni vilken jobbig inledning jag fick av den här arbetsveckan.
Tur att jag har bra musik i bilen, det gjorde så att jag ändå var på gott humör när jag kom fram till jobbet.

Dagens låt: Bright Eyes - An attempt to tip the scales
I think you lost what you loved in that mess of details.
They seemed so important at the time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home