Thursday, September 20, 2007

Mot mina egna principer

Idag har jag gått emot mina egna principer, jag har gjort något jag sagt att jag aldrig skulle göra, jag har nämligen ritat på tavlan. Bland det första jag sade när jag började att jobba som lärare var att jag aldrig skulle rita och att jag aldrig skulle sjunga, detta har jag skött hyfsat fram till idag. Förra läsåret ritade jag taggtråd på tavlan, det krävdes för att min förklaring av skyttegravskriget skulle bli bra, men annars ritade jag inte mer än en pekpinne under hela året. Idag föll jag för trycket och ritade igen, jag ritade dessutom något som jag egentligen är emot. Det var när jag spelade ett spel med min klass som ett av lagen gjorde ett skämtsamt svar, det var fel men ganska fyndigt. Därför ritade jag en smiley bredvid deras poäng, det hade de förtjänat. Om min förra klass sett mig då hade de blivit förvånade, de vet vad jag tycker om smileys. Det var inte slut med det, när jag ritat smileysen krävde de andra två grupperna att de också fick en varsin bild till sina gruppnamn. En grupp, som hette Halvbonden för att hedra sin mentor, ville att jag skulle rita en åker och den sista gruppen, som hette Radio Ga-Ga, ville att jag skulle rita en radio bredvid deras namn. Jag ritade åkern först, det är något som inte ens jag kan misslyckas med, även om de kommenterade att den såg osådd ut. Sedan skulle jag rita en radio, det gick inte lika bra. När jag var färdig kom genast en kommentar om att det såg ut som en åker med en mast på, en inte helt obefogad kommentar. Det var nästan som när jag skulle rita en bil på tavlan en gång när jag var vikarie, det blev så dåligt att jag fick kalla det för barnvagn i stället. Nu har jag i alla fall blivit påmind om att jag inte ska rita på tavlan, det fanns en anledning till att jag bestämde mig för det redan första dagen på mitt jobb.

Dagens låt: The Perishers - My heart
It’s my heart you’re taking
It’s breaking bit by bit
It’s my heart you’re dealing with
But you don’t know about it

0 Comments:

Post a Comment

<< Home