Friday, September 14, 2007

Hektisk lördag

I morgon blir det fullt upp från morgon till kväll, trots det kommer jag att missa saker som jag hade hoppats hinna med. Mina föräldrar är bortresta, så jag ska börja med att ta en promenad med Plummer. Syster kommer hit och gör mig sällskap, så jag slipper gå ensam. När jag tagit promenaden är det dags att åka ner till byn för fotbollsmatch. Matchen ligger samtidigt som mitt korplags innebandymatch, men den här gången får fotbollen gå före. Laget vi ska möta innehåller bland annat några av mina tidigare och även nuvarande elever, så det får jag givetvis inte missa. När matchen är slut hinner jag knappt duscha, då är det nämligen dags för Liverpool att spela match igen efter det dryga landslagsuppehållet. Det är bortamatch mot Portsmouth som gäller och det kommer säkert att bli en tuff uppgift, men vi bör ta tre poäng trots det. När den matchen är slut ska jag sätta mig bilen och åka hem till Gävle, där vankas det fest för en kompis och det får inte heller missas. Någonstans mellan allt det här ska jag hinna in med Plummer hos hans helgvakt, det kommer onekligen att bli en hektisk dag. Därför blir fredagkväll väldigt, väldigt lugn, kommer inte att göra många knop.

Dagens låt: Jens Lekman - Into eternity
If I had to choose a moment in time to take me into eternity
I would choose this moment with you in my arms
I know we´ve lost the final battle, I know we are prisoners

0 Comments:

Post a Comment

<< Home