Wednesday, September 19, 2007

I vägen på vägen

Idag var jag på konferens efter jobbet, den höll på ganska länge, därefter åkte jag och tränade. När träningen var över var klockan närmare sex och jag kunde äntligen åka hemåt. När man åker hem så sent så vill man bara komma hem, så fort som möjligt, så blev det inte idag. Vägen från mitt jobb är inte direkt gjord för omkörningar, ska man köra om är det enstaka bilar som går ovanligt sakta, detta gav mig problem idag. Precis innan jag kom in på en sträcka där det är omöjligt att köra om utan att riskera livet hamnade jag bakom en lastbil, den körde 80 på 90-vägen. Strax innan jag kom in på en sträcka där man kan köra om kom jag och lastbilen ikapp en till lastbil, den körde i 70. Eftersom det kom trafik från det andra håller hela tiden kunde jag aldrig försöka köra om de här två klossarna, men det skulle bli ännu värre. Precis när vi kom in på en sträcka där det är heldraget hamnade jag och de två lastbilarna bakom en traktor, den körde i 40. Där fick jag ligga och krypa fram i säkert tio minuter innan det blev möjligt att ta sig om och hela min färd blev nog en kvart längre än den brukar bli, det var ingen höjdare med tanke på att jag var både trött och hungrig. Hem kom jag i alla fall och då möttes jag av något som gjorde mig en aning gladare, nämligen en leverans från Ginza där The Perishers nya skiva fanns med. Jag har bara lyssnat igenom den två gånger än, men det verkar lovande. Först Moneybrother, sedan Saybia och Jens Lekman och nu The Perishers, den här skivhösten kan man inte klaga på.

Dagens låt: The Perishers - Is it over now?
Life will go on, why not fantasize?

4 Comments:

Blogger kricko said...

mourinho avgår av! YES!

9:13 PM  
Blogger Tomas said...

Jäkligt skönt! Mourinho är ett svin, men han är en bra tränare och ryssarna kommer att förlora på det här.

11:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Som sagt, bönder bör hålla sig från vägarna!

9:04 AM  
Blogger Tomas said...

Åtminstone mina vägar...

9:12 AM  

Post a Comment

<< Home