Saturday, September 22, 2007

Fredagkväll i Svedja

Jag spenderade gårdagskvällen hemma i mina föräldrars hus i Svedja, anledningen till det var att jag ska spela fotboll idag. Mina föräldrar var inte hemma, så jag hade huset för mig själv, men i Svedja finns det inte mycket att göra en fredagkväll. Mina kompisar som jag umgicks med när jag bodde här i ungdomen har flyttat ut för flera år sedan och det närmaste stället att bege sig för att träffa folk är kiosken i Kilafors och det var nog åtminstone 10-12 år sedan det var det minsta intressant. Som tur var hade jag lite sällskap här hemma, nämligen Plummer. Han har varit hos några vänner till mina föräldrar medan de varit bortresta, men nu var han tillbaka. Nu var inte Plummer mycket till stöd den här kvällen, han var så trött efter sin frånvaro att han låg och snarkade hela kvällen. Jag bestämde mig för att kolla upp vad som var på tv under kvällen, till min stora glädje visade SVT2 en dokumentär om James Dean. När den intressanta timmen var över var det tomt i tv-tablåerna. I brist på annat började jag titta på Sacry Movie 4, herrejävlar vilken dålig film det var. Jag brukar kunna uppskatta låga skämt, men det här var makalöst lågt och mil ifrån att vara ens i närheten av roligt. Jag stängde av filmen efter tio minuter, de tio minuterna hade jag kunnat spendera på många bättre sätt. När jag insåg att det inte fanns något att se på tv gjorde jag det enda rätta, jag satte i skiva två av Seinfeld säsong åtta och fick njuta av högklassig humor. Seinfeld kan rädda de flesta kvällar.

Dagens låt: The Perishers - Almost pretty
Now a new day comes
I wish it could slow down

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag såg också james dean. jag är ett stort fan, ända sedan jag såg honom i Jätten sittandes gråtandes för sig själv. men program om honom blir alltid klyschiga. det finns inget nytt och spännande att fylla på med, inga nya bilder som inte redan har visats etc.

8:53 AM  

Post a Comment

<< Home