Thursday, August 23, 2007

Dålig tajming

Igår fick jag för mig att återuppta min fotbollskarriär, så jag åkte ner och tränade en gång med mitt gamla lag, som håller till i division fem. Det var fem år sedan jag tränade fotboll, så efter en träning var jag ganska så mör i benen. Jag tyckte ändå jag orkade med träningen bra, idag känner jag att jag kanske inte var så vältränad som jag trodde, jag har nämligen en fruktansvärd träningsvärk i benen. Det är absolut inte första gången jag ahr träningsvärk, men den här gången kom den väldigt olägligt. Mina föräldrar håller på att göra om i köket, detta göra att Plummer(hunden) inte får vara där inne. För att han inte ska komma in har man ställt upp ett galer vid ingången till köket. Gallret är ungefär en meter högt så i vanliga fall brukar jag kliva över det enkelt, men med värkande ben är det en helt annan sak. I morse när jag skulle in i köket för att hämta en gröttallrik höll jag på att välta gallret innan jag märkte att benen var i den form de var. Det var en pärs att vandra mellan köket och matbordet, som står i ett annat rum medan ombyggnaden av köket pågår. Troligtvis kommer jag att få träningsvärk i benen efter varenda fotbollspass de kommande veckorna, så det är tur att gallret kommer försvinna i helgen.
Igår fick jag Moneybrothers nya skiva och den gjorde mig verkligen inte besviken. Jag har bara hunnit med ett par lyssningar än, men det jag hört hittills gillar jag skarpt. Den första låt jag fastnade för var en lugn(vilken chock) och dyster(vilken chock) låt där Moneybrother sjunger duett med Ane Brun, den är suverän. Hoppas verkligen Gävle blir en av de städer som Moneybrother bokar in på sin turné längre fram i år.

Dagens låt: Moneybrother - It might as well be now
We had some good times girl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home