Friday, August 17, 2007

Arbetsskada och ett inhopp i modevärlden

Första arbetsveckan avslutad, den avslutades med ännu en arbetsskada. Den här gången var det en rätt klantig skada jag drog på mig, onödig också. En av mina kollegor skulle gå tillbaka med några stenar till skogen, jag beslutade mig för att hjälpa till. När jag kom tillbaka till jobbet i måndags låg det ett järnrör på mitt skrivbord, det har jag gått och runt och svingat med sedan dess, nu kom jag på ett bra sätt att använda det. Min kollega fick kasta upp stenarna, sedan slog jag ut dem i skogen med välriktade brännbollsslag, ett roligt avbrott i pappersarbetet. Det tog ett tag innan jag träffade, jag är inte jättebra på brännboll, men när jag träffade var det en kanonträff på en ganska stor sten. Jag tyckte att det gjorde lite ont när jag träffade, men inte så pass ont så att jag inte kunde slå ut de andra stenarna också. När jag sedan slagit ut alla stenarna såg jag hur delen där jag hållit var blodig, sedan såg jag att min hand också var blodig. Jag hade skurit mig på järnröret, det var absolut inget stort sår, men eftersom jag inte märkte det förrän efter en stund hann det rinna en del. Det var bara till att gå in till skolsyster för att få ett plåster, hon hade nog inte väntat sig speciellt många skador den här veckan när inga elever finns på skolan. Hon frågade inte hur jag gjort mig illa, det var tur.
Mitt inhopp i modevärlden var i tidningen idag, jag, en kopieringsmaskin och en kopp kaffe, det kunde inte bli mer verklighetstroget. Bilderna kan ni se här.
Idag fixade Ronnie biljetter till honom och mig på Ryan Adams, fan va kul det ska bli.

Dagens låt: The Killers - Mr. Brightside
And I just can’t look - it's killing me
And taking control

0 Comments:

Post a Comment

<< Home