Tuesday, June 12, 2007

Sommarledighet

I morgon jobbar jag min sista dag för det här läsåret, förhoppningsvis får jag fortsätta efter sommaren, men det är inte helt klart än. Mentalt slutade jag nog i fredags, när eleverna slutade. Jag har nämligen varit väldigt passiv de här dagarna och det som brukar gå fort att göra tar nu tid. Min motivation är inte på topp, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att dagarna ägnas åt att fixa papper och byta gardiner. Idag tömde jag i alla fall vårat klassrum, det var svårt. Ett problem var att jag inte ville slänga någonting, det känns fel att kasta bort minnen. Därför har jag nu väskan full av saker som jag tänker spara för att bli påmind om det här året. Klassrummet är i alla fall tomt nu och tavlan är utsuddad, det känns konstigt. Det ska hur som helst bli skönt att få sommarledigt ett tag nu, till skillnad från när jag pluggade ska jag vara helt ledig i sommar och inte sommarjobba någonting. Jag brukade oftast jobba åt farsan på somrarna, men jag måste erkänna att jag inte var den mest aktiva arbetaren. Mina arbetsdagar var ganska korta och då det var fint väder kunde jag ibland ta ledigt helt. Det var ändå väldigt skönt att ha ett sommarjobb, som student hade man ju ingen inkomst på somrarna och att då ha ett garanterat jobb, som dessutom var utomhus var inte helt fel. En sommar jobbade jag vid kyrkan i grannbyn, jag fick mest rensa rabatter och kratta grus. Det var inte riktigt min grej. En sommar jobbade jag på mammas jobb, med att flytta brädor som blivit mögliga. Själva jobbet var ingen höjdare, men jag tjänade ganska bra och hade roliga arbetskamrater. I sommar jag i alla fall inte jobba, i stället ska jag vila och ta igen mig. De första veckorna är rätt fullbokade. I helgen får jag besök av YWNK, på tisdag åker jag till Mallorca en vecka och när jag kommer hem är det dags för festival i Borlänge. Lite ovant kommer det att bli att helt plötsligt bo hemma i lägenheten under en längre period igen, jag måste börja tvätta själv och laga mat varenda dag. Nu ska jag se till på egen hand att jag får i mig två mål mat om dagen, helst ska jag variera mig också. Jag var rätt duktig på att laga mat när jag pluggade, men nu har jag nästan glömt bort vad jag brukade äta på den tiden.

Dagens låt: Jeff Buckley - Last goodbye
This is our last embrace
Must I dream and always see your face

0 Comments:

Post a Comment

<< Home