Thursday, June 14, 2007

Shrek

Idag har jag utnyttjat min ledighet till att vila, det har inte blivit många ansträngande saker. Dagen började med en liten miss, jag hade bestämt mig för att se MacGyver på femman på morgonen, men så blev det inte. Jag vaknade väldigt tidigt, eftersom jag inte kan ligga kvar i sängen när jag har vaknat klev jag upp och åt frukost. När jag ätit klart var det en timme kvar innan programmet skulle börja, så jag lade mig i soffan och inväntade starten. Helt plötsligt var jag inne i en av slutscenerna av MacGyver, utan att jag sett en sekund av resten av avsnittet. Jag hade somnat och sovit igenom alltihop, jag kanske inte skulle ha varit så snabb med att kliva ur sängen. När jag sett de fem minuter som var kvar av programmet när jag vaknat gjorde jag mig redo för en tur ner på stan. Kusen har semester nu, så vi hade bokat in ett besök på Waynes, stans bästa café(åtminstone de som har störst kaffekoppar). Det var nästan fullt när vi kom dit, men lyckligtvis fanns det ett bord ledigt och jag fick den kaffe jag var i behov av.
Jag har hunnit med att se en film idag också, Shrek 3. Den var inte lika bra som de första två, som jag tyckte var överraskande bra. Den första filmen såg jag tillsammans med syrran och Bolinder när vi var på festival i Umeå. Det var en matinéföreställning med svenskt tal och massvis med små barn på stolarna runt oss, trots det var det en positiv händelse. Vi skrattade inet alltid åt samma saker som de små barnen, men både vi och de skrattade en hel del och det är tecken på att man lyckats med en film. Även den tredje delen fick mig att skratta några gånger, bl.a var det en väldigt rolig scen där pepparkaksgubben ser sitt liv passera förbi, men den var inte uppe på samma nivå som de tidigare filmerna. Det kan även vara en nackdel att jag numera tänker på Wayne Rooney när jag ser Shrek och det förstör upplevelsen en hel del.

Dagens låt: Jeff Buckley - If you see her, Say hello
Sundown, yellow moon, I replay the past
I know every scene by heart, they all went by so fast
If she's passin' back this way, I'm not that hard to find
Tell her she can look me up if she's got the time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home