Friday, February 23, 2007

Weeping Willows till Skottes

Positiva nyheter är aldrig fel, igår fick jag en sådan nyhet. Det är nämligen så att Weeping Willows kommer till Gävle i april för att spela på Skottes Musikteater. Det ska bli förbannat roligt att se WW spela igen och det ska bli mycket intressant att höra det nya materialet live. Senast jag såg WW live här i Gävle var på O´learys, inte mycket till konsertlokal, men med tanke på att jag fick en egen låt minns ajg ändå spelningen väl. Min andra WW-spelning var faktiskt på Skottes, det är nog 7-8 år sedan nu. Den spelningen var underbar. Jag, morsan och farsan fick trotsa en snöstorm för att ta oss från Svedja till Gävle, men det var det värt.
Skottes Musikteater är det bästa som hänt Gävle på mycket länge, först Moneybrother och nu väntar Sophie Zelmani, Weeping Willows och Laleh. Äntligen kan man börja tala om ett musikliv i Gävle, tack för det Skottes!

Dagens låt: Weeping Willows - Peace & Love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home