Sunday, February 18, 2007

Weeping Willows och Rednex

Bingolotto lyckades med något som nästan måste ses som unikt, man lyckades få in mitt absoluta favoritband och mitt absoluta hatband i samma program. I dagens program hade man nämligen med Weeping Willows och Rednex som musikgäster. Jag må vara ett stort WW-fan, men jag pallade inte med att se ett helt Bingolotto för att få höra en låt med dem, speciellt inte när risken fanns att jag skulle tvingas se och höra Rednex. Nu hade jag en sån tur att jag lyckades zappa in precis när Ww började spela "Shiver in the morning light", den var bättre här än i Virtanens show härom dagen och jag ser mer och mer fram emot att se WW live snart. Tyvärr lyckades jag också zappa in på fyran precis när Rednex spelade. Jag kan inte fatta hur de fortfarande kan existera som band, de var ett skämt när de slog igenom och sådana brukar inte hänga kvar. Någonstans där ute måste det finnas någon som verkligen tycker att den musik de gör är bra. Det måste vara svårt för Rickard Olsson, som jag vet har bra musiksmak, att presentera sådan skit och försöka att se peppad ut. Ännu svårare måste det vara när han nyligen hört Weeping Willows ljuva musik i studion, hur motiverar man sig då till att presentera Rednex? På tal om Weeping Willows så har jag idag lyssnat på en skiva som jag fick via dem i födelsedagspresent, en deppig soulskiva med artister som jag aldrig hört talas om tidigare. Jag måste erkänna att jag blev lite förvånad över hur bra skivan var, hur jag kunde bli det när den var utvald av WW vet jag inte, men det blev jag. Ella Brown, Geater Davis och Sam Dees var intressanta bekantskaper och texterna på skivan var inte jättelångt från de som WW skriver själva, även om de här var deppigare. Det finns mycket bra musik att upptäcka.



Dagens låt: Ella Brown - Love don´t love nobody

0 Comments:

Post a Comment

<< Home