Wednesday, February 14, 2007

Fear & Love

Nu sitter jag hemma vid datorn och lyssnar på Weeping Willows nya skiva, jag var rätt säker på att det skulle bli dagens höjdare, men hur bra skivan än är kan den inte riktigt bräcka min dag på jobbet. Idag blev jag nämligen blåst en gång till, av hela min klass.
När jag kom till jobbet i morse var det ett par elever som gratulerade mig, att jag fyller på alla hjärtans dag har inte undgått någon. En av mina åttor kom sedan med en stilig keps som han ville ge mig i present, mycket tacksam placerade jag kepsen bland resten av det pynt vi har i klassrummet. Resten av dagen flöt på ungefär som vanligt, jag hade bra elever i klassrummet och fick en bra dag. När klockan närmade sig halv elva kom några elever upp från hemkunskapen med en muffins, de sade att jag fick den eftersom jag fyllde år, givetvis blev jag glad och slukade den snabbt. Mycket god var den. Under dagens sista pass nämnde en av mina åttor att jag skulle bli överraskad senare, lite trist att han avslöjade men å andra sidan var det nog tur, så jag hann förbereda mig lite. Jag tänkte att de kanske hade köpt en blomma eller så åt mig, de hade tagit i med lite mer. När det var dags för utvärdering var det inte en enda elev i klassrummet, då dök en av mina arbetskamrater upp och sade att jag var tvungen att följa med, det var tydligt att något hänt. Återigen bevisar jag att jag är mycket lättlurad. Jag följde efter henne till ett klassrum, när jag kom in genom dörren möttes jag av ett grattis-skrik utan dess like, sedan började de sjunga för mig. Jag börjar bli van vid överraskningar nu, men jag kan fortfarande inte hantera dem. Mina elever hade bakat två jättefina tårtor åt mig på hemkunskapen, de hade bakat chokladbollar och annat gott fikabröd åt mig också, det hade de gjort hemma under veckan. De hade dessutom pyntat klassrummet med ballonger och serpentiner och köpt blommor åt mig. Mina händer skakade som under CL-finalen 2005 när jag skulle skära upp bitar av tårtorna till mig själv och de skakade fortfarande när jag satte mig ner för att äta. Att hela klassen visade mig den här uppskattningen är något som jag inte kunnat drömma om, de hade tydligen planerat det hela i flera veckor och de hade lagt ner delar av sin fritid för att göra min dag så bra som möjligt. Vissa hade lagt kvällstid på att baka hemma och vissa hade spenderat hela onsdagen nere i hemkunskapen för att sno ihop goda tårtor åt mig. Den här gången kunde jag i alla fall få mig lite grand av det som bjöds, men så var tårtorna enormt goda också. Precis som i lördags hade jag svårt att få fram hur tacksam jag var för det jag bjöds på, sådan uppskattning som jag fått den senaste tiden är svår att tackla.
Klassen jag har nu är den första klassen som jag ansvarar för och jag var redan innan det här lite nervös för hur jag ska klara av att släppa ifrån mig dem i juni. Nu vet jag fan inte om jag går med på att de slutar, det kommer att bli väldigt jobbigt.
Att den här födelsedagen skulle bli speciell insåg jag redan när jag såg att WW skulle släppa nytt just den här dagen, men jag hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle firas så här mycket. Jag tror inte att jag kommer uppleva en födelsedag som min 25-årsdag igen. Först festen i lördags och sen dagens uppvaktning, helt jäkla otroligt.

Dagens låt: Weeping Willows - If you know what love is

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis på födelsedagen!

Vilken fin klass du verkar ha. Jag kanske får se över mina fördomar om högstadielever :)

Weeping Willows spelar i Studio Virtanen ikväll kl 22 på TV8 tror jag, ifall du vill se.

11:32 AM  
Blogger Tomas said...

De är suveräna.

Vet inte om jag har TV8, men jag ska kolla upp det.
Tack för tipset!

12:21 PM  
Blogger klockarbarbro said...

du är himla populär du, lillebror. inte så konstigt förstås.

och i sandviken går det rakt inte att få tag i en ny ww-skiva...

3:00 AM  

Post a Comment

<< Home