Thursday, November 02, 2006

Jag håller med Martin

Martin Stenmarck ligger etta på både album- och singellistan med "Nio sanningar och en lögn" och "7milakliv" just nu, det kommenterar han på följande vis i Aftonblaskan:Det är sinnessjukt.
Jag kan inte annat än hålla med Martin, det är sinnessjukt att hans musik är så populär. När jag såg videon till hans singel första gången så trodde jag att det var ett skämt, men det hela var seriöst. Jag trodde att Martin Stenmarck var borta från musikscenen när han misslyckades i finalen av schlagerfestivalen, men hans byte från Las Vegas till det här han håller på med nu har tydligen fungerat. Det finns så mycket bra musik ute i Sverige, men i stället för att någon som verkligen förtjänar framgång får sälja skivor så blir det en sån som Martin som toppar listorna. Martin Stenmarck etta på både singellistan och albumlistan, som han sa själv, det är sinnessjukt.
I slutet av förra veckan var jag oense om något med min blandskiveelev, för att avgöra det hela på ett rättvist sätt bestämde jag mig för att göra upp i sax, påse, sten. Direkt när jag sade det fick jag som replik "Sten, sax, påse". Det är alltid samma visa för mig, alltid när jag ska köra leken så blir jag rättad. Det verkar som om alla döpt den till "Sten, sax, påse" utom jag och jag kan inte fatta varifrån jag fått idén att det ska vara saxen som kommer först. Någonstans måste jag ha hört att det heter så och verkligen snappat upp det. Det vore en sak om det bara hände ibland att någon kommenterade det, men det är verkligen varenda gång. Är det bara jag här i världen som fått för mig att det är saxen som ska komma först? Kanske är det ett genetiskt drag, då borde syrran också köra det i den ordningen.
När jag ändå är igång med funderingar kan jag dela med mig av min och Gorbatjovs intelligenta diskussion från bilen på vägen hem från stan idag. Gorbatjov påstod att det heter dammsugepåsar, men visst måste det heta dammsugarpåsar?

Dagens låt: The Streets - Never went to church

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

O ja, det är sinnesjukt. Lyssna bara på texten till Sjumilakliv-låten, riktigt dåligt. Jonas Inde från Killinggänget har tydligen varit med och skrivit låtar på hans skiva och han har ju verkligen gått ner sig kan man säga. Fyra nyanser av brunt var väl det sista bra han gjorde. Nu skriver han skit-musik åt Stenmarck istället.

och du har nog rätt i att det heter dammsugarpåsar.

10:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sax, påse, sten och damsugarpåsar!

UB

11:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja, det heter dammsugarpåsar.
och ja, det heter sax-påse-sten.
och JA, det är sinnessjukt.

1:19 AM  

Post a Comment

<< Home