Wednesday, November 01, 2006

Vinter

I helgen klagade jag på att det hade börjat komma lite snö, om jag hade vetat vad som skulle komma den här veckan så hade jag väntat med gnället nån dag. Igår när jag skulle åka till jobbet så hade det börjat snöa, och det fortsatte länge. När jag var klar för dagen och skulle åka hem var min bil snudd på försvunnen. Jag ljuger inte om jag säger att det var 1,5 decimeter tjock snö på taket, bilen var verkligen helt insnöad. Jag blev samtidigt medveten om varför det var just min parkeringsplats som var ledig när jag som sista lärare bokade upp en plats utanför skolan. Min bil står längst ut på raden, bredvid min bil där det tidigare varit en gräskant hade dte nu blivit en redig snöhög. Jag som har för vana att alltid ha fel skor på mig när det blir extrema väder fick klampa runt i mina sommar/höst-skor och försöka undvika att bli allt för blöt om fötterna. Det tog ett bra tag innan jag lyckades få bort all snö från bilen och sedan kunde jag åka hemåt. När jag åkte hemåt kände jag mig väldigt nöjd med att ha bytt ut den chokladprydda forrden mot min Volvo. Med forrden kändes det som om man när som helst skulle kunna halka av vägen, med volvon kändes det riktigt tryggt. I Bollnäs stod det bilar vid vägkanten var tionde meter och i korsningen vid statoil stod poliser och dirigerade trafik i snöyran. Jag trodde jag skulle slippa sån här snöstorm nu när jag spenderar större delar av vintern i Hälsingland, men tydligen är det inte bara i Gävle som första snön kommer i överdrivna mängder. Nu är jag tillbaka hemma i Gävle och det är faktiskt mindre snö här än i hälsingeskogarna, men det kommer säkert ett snöoväder här i helgen också.

Dagens låt: Weeping Willows - This love has died

0 Comments:

Post a Comment

<< Home