Tuesday, October 10, 2006

RIP hårddisken

I helgen dog min hårddisk, sorgligt men sant. Den har varit med om hela min resa från student till lärare, den har fått hålla reda på alla mina skolarbeten och den har på sistone fått vakta alla mina jobbarbeten också. Dessutom har hårddisken fått vakta mycket av den musik jag lyssnat på de senaste åren, jag har hellre skivorna på datorn än i cd-spelaren eftersom det är lättare att hoppa mellan skivor om man lägger in dem på hårddisken. Det var den här hårddisken som vaktade Ryan Adams när jag upptäckte denna underbara artist. Det var den här hårddisken som vaktade min Morrissey-bootleg som kom efter spelningen i Malmö 2002. Hårddisken har fått följa mina diskussioner med kompisarna på icq och den har fått uppleva övergången till msn. Min hårddisk har stått emot virusangrepp, överbelastning och massivt cm-spelande. Nu har den ändå sparat sin sista fil och startat sitt sista operativssystem. Det är dags för mig att gå vidare med en ny hårddisk, jag hoppas att den nya kommer att vara lika god mot mig som den förra.

Dagens låt: Morrissey - Suedehead

0 Comments:

Post a Comment

<< Home