Tuesday, November 01, 2005

Veckans "Vem fan bryr sig?"

Skvallerpressen hade igår med en duell i sin så kallade nöjesdel, och den duellen kan mycket väl vara det mest ointressanta som någonsin blivit publicerat i svensk press. Duellen handlade om två dokusåpatjejer som tävlade om en kille. På aftonbladets nöjessida tar den här iq-befriade duellen upp massvis med plats och tydligen är det så att vi väntas bry oss om vem av de här två menlösa personerna som får vara tillsammans med nån menlös kille som inte visas på sidan. När det har gått så långt att man tar med bröstens bikt som argument i den här duellen så har det gått alldeles för långt, det blir bara pinsamt och patetiskt. Nöjessidorna var förut ett ställe där man kunde läsa många intressanta skiv- och filmrecensioner blandat med intervjuer med de inblandade, numera är det bara en jävla massa skvaller. Jag skiter i vem av de här två tjejerna som får killen, jag skiter i om Robibson-Robban bytt smeknamn, jag skiter i om Mikael Persbrandt har skaffat en ny tjej, jag skiter i om Madonnas munk har åkt fast, jag skiter i att janet Jackson ryktas vara gravid, jag skiter i att Posh Spice vill flytta och jag skiter i att Jude Law och Sienna Miller(som jag just förståt vem det är) är tillsammans igen. Nöjessidorna ska handla om nöje, inte skvaller. Skivor, filmer, tv och konserter kan behandlas i den här delen av tidningen, när det gäller skvallret kan de lämna det åt Se och hör eller nån annan tidning på den nivån. Svensk press börjar bli som den brittiska och det är verkligen inte ett gott betyg.

Dagens låt: Christian Kjellvander - Foreign rain

0 Comments:

Post a Comment

<< Home