Friday, November 04, 2005

Dags för första bortavinsten?

I morgon ska vi möta Aston Villa borta i en match som känns väldigt viktig. Vi har tagit två raka hemmasegrar nu, mot West Ham och Anderlecht, och nu är det dags att vi vinner vår första bortamatch i PL. Offensiven har kommit igång lite grand nu och jag hoppas på den här startelvan i morgon:

Reina
Finnan-Kung Carra-Hyypiä-Riise
Gerrard-Alonso-Sissoko-Garcia
Cissé-Morientes

Gerrard har passat väldigt bra i sin fria roll på kanten och det har samtidigt fått igång Luis Garcia som övertygat de senaste matcherna. I mitten kanske Hamann tar Sissokos plats, men Alonso är given.
I anfallet hoppas jag att Morientes är hel så jag slipper se Crouch från start. Crouch har varit precis så dålig som jag fruktade på förhand. Han inledde bra men sen har det gått utför och den senaste tiden har han varit usel. Jag ska inte såga honom helt än, han ska få den här säsongen på sig, men fortsätter han så här är det ingen tvekan om att köpet av Crouch var en felsatsning.
Eftersom jag tippar fel varenda gång tippar jag den här gången att det blir 1-1 med Cissé som målskytt för oss, ser gärna att tipset blir fel och att vi tar vår första bortavinst.

Dagens låt: Roseanne Cash - September when it comes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home