Saturday, August 16, 2014

Expendables 3

Jag var på bio härom dagen, filmen jag såg var Expendables 3. Det är väldigt speciellt att se filmerna från den här serien, det är alla mina barndomsidoler intryckta tillsammans i filmer helt utan handling, men med mängder av explosioner och slagsmål, kastade knivar och stora kanoner. I 120 minuter sitter man med ett leende på läpparna och bara njuter, det är nog ingen film som jag reagerar lika på. Att se Arnold agera igen, även om han inte gör det speciellt bra, är väldigt roligt. Trots att han numera är en äldre farbror klarar han av att se ut som en hårding när han skjuter med sin minigun från helikopter. Stallone, Dolph, Wesley Snipes, Harrison Ford, ja det är onekligen mängder av stora namn som samsas på affischen, det är svårt att komma på någon som saknas, Van Damme dog ju i tvåan, så han kan inte vara med längre. Steven Seagal har inte varit med i serien än, men med hans Putin-stöd på sistone kan han gärna fortsätta att hålla sig borta. Mark Dacascos, Don Wilson och Bolo Young är såklart för okända, men det finns ju ett givet namn som inte varit med än, det är såklart Clint Eastwood. Han är ju en av de största actionhjältarna genom tiderna, även om han var före de som är med i Expendables skulle han passa in bra. Ralph Macchio är ett annat namn, enbart tack vare Karate Kid. Kurt Russel gjorde några actionfilmer samtidigt som Stallone och Arnold var på topp, t.ex Tango & Cash, så ett inhopp från honom skulle inte kännas konstigt. Jag hoppas verkligen att man inte kastar in den yngre generationens actionskådisar i filmerna, jag vill inte se The Rock eller Vin Diesel. Det jag vill se är Expendables 4, och Expendables 5.

Dagens låt: Deafheaven - Vertigo

Dag

0 Comments:

Post a Comment

<< Home