Sunday, December 29, 2013

2013

Då börjar året lida mot sitt slut och som vanligt är det dags för mig att lista lite av det som skett under de senaste tolv månaderna:

Årets skiva: Nick Cave & the Bad Seeds - Push the sky away




Årets prestation: Jag genomförde Stockholm Maraton

Årets konsert: Nick Cave, Annexet

Årets avsked: Jamie Carragher, en legend lade skorna på hyllan.

Årets whisky: Min Mackmyra, tre år, men väldigt god.

Årets dryck: Guinness på Cavern

Årets bokning: Biljetterna till derbyt i januari.

Årets upptäckt, musik: Israel Nash Gripka

Årets film: 1. Prisoners 2. Broken 3. Django Unchained

Årets mest saknade: Morrissey, men en självbiografi kom det i alla fall.

Årets mest spelade: Håkan Hellström - Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din

Årets kaffe: Diablo.

Årets roligaste: TSKNAS

Årets händelse i Gävle: Israel Nash Gripka i Lilla Gasklockan

Årets mäktigaste musik: Leonard Cohen i Globen.

Årets gåshud: YNWA på Anfield, igen.

Årets serie: Derek

Årets varmaste: Vår loppisstund i Röste

Årets program: Så mycket bättre, Ebbot.

Årets upptäckt: Sushi

Årets godaste: Flapjacks

Årets rookie: Yllet, nykomling i familjen.

Årets mest enformiga: Maten i Polen

Årets starkaste resa: Auschwitz

Årets jag-var-där: Carraghers avskedsmatch, med ribbskottet och allt.

Årets expert: Erik Niva

Årets spel: OSM i mobilen.

Årets mest frustrerande: Bollnäs hemmaform.

Årets festivalmat: Tzaispett och potatis

Årets souvenir: Henrys Liverpool-tröja

Årets fulaste plagg: Liverpools nya andraställ.

Årets åldringssyssla: På spåret varje fredag

Årets tidning: Offside 

Årets läsning: Morrisseys självbiografi, dock ej påbörjad än.

Årets comeback: Weeping Willows första singelsläpp på nästan sju år.

Årets besvikelse, film: Wolverine

Årets löpare: Jag, Gävle halvmara, Stockholm Maraton, Vildmarksmilen, Hälsingegårdsstafetten och Lidingöloppet.

Årets pass: X-fit

Årets skådespelarinsats: Hugh Jackman, Prisoners

Årets rundtur: Anfield med Alan Kennedy

Årets titel: Julligaledning

Årets Värvet-intervjuer: Ernst Kirschsteiger och Erik Niva

Årets mest inkompetenta: Bandydomarna, alltid.

Årets filmpepp: X-men, nästa år smäller det.

Årets sportprestation, ej fotboll: Johan Olssons femmil

Årets blötaste, kallaste: Målgången på Stockholm Maraton

Årets soppa: Luis Suarez.

Årets kör: First Aid Kit, backade upp en fenomenal Conor Oberst.

Årets fritidssyssla: TV-spelande

Årets vad-i-helvete?: Magnus Ekelunds förbandsinsats på Berns innan Glasvegas.

Årets roligaste gävlebesök: Magnus Betnér och Soran Ismail


Årets jobbigaste: Kyparen på All Star

Årets glesaste: Publiken på stadsfesten i Bollnäs.

Årets lunch: Paltbröd och fläsk på Pigalle

Årets läsning: Sonic Magazine, 100 bästa svenska skivorna.


Årets duo: Magnus Carlson och Ebbot, som jag hade turen att få se två gånger på bara några dagar.

Årets doktor: Doktor Alban, som gjorde en spelning i Gävle i somras.

Årets inledning: 1-0, 1-0, 1-0, äntligen fick vi börja på ett positivt sätt.

Årets WoW-topp: Phosphorescent

Årets frontman: Tom Smith, Editors

Årets sjukaste: Gareth Bales övergångssumma

Årets skitigaste: Tjurruset

Årets cover: Vem kan segla förutan vind? av Glasvegas

Årets allsång: We all dream of a team of Carraghers




0 Comments:

Post a Comment

<< Home