Friday, December 28, 2012

Julen slut

Julen är slut och jag är tillbaka i Gävle igen, efter att ha spenderat en knapp vecka hemma i Svedja. Det har varit fem stycken otroligt bra dagar, med allt ifrån annandagsderbyvinst och sparktur till kortspel, lek med systerson och god mat. Jag har dessutom gett och fått julklappar, bland alla fina gåvor jag fick fanns en utmaning, nämligen en anmälan till Tjurruset. Tjurruset är ett lopp där man ska ta sig igenom lera, kärr, gyttja, diken och annat trevligt, i kombination med vanlig löpning. I år har jag sprungit mina två första lopp, Vildmarks15 och Lidingöloppet, nästa år ser det alltså ut att bli fyra stycken, då jag förutom de jag sprang i år och Tjurruset dessutom är anmäld till Stockholm Maraton. Jag vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet, men jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot alla loppen och det är något som är konstigt. Under den sista milen i Lidingö hade jag inte en tanke på att göra om det, precis samma känsla hade jag under Vildmarks15, men några timmar efter målgång har jag båda gångerna varit övertygad om att jag vill göra om det och nu några månader i efterhand har jag bara positiva minnen från båda loppen. Nu kommer jag att få vara med om den där känslan fyra gånger under 2013 och det kommer säkerligen att bli en rejäl kamp, men samtidigt otroligt motiverande. Träningen blir lite roligare när man har något att träna mot och med tanke på att jag fick en del nya löparkläder i julklapp också har jag tänkt mig försöka komma ut i spåren så fort den förkylning jag dragit på mig försvunnit.

Dagens låt: Jens Lekman - Erica America

0 Comments:

Post a Comment

<< Home