Sunday, January 15, 2012

Jag och Hellner

Jag har aldrig haft någon riktig look-alike, alltså någon känd person som folk tycker liknar mig, men jag tror att jag fått en nu. Den senaste tiden är det ett flertal, av varandra oberoende, personer som sagt att jag och Marcus Hellner är väldigt lika varandra, senast en elev i skolan i veckan. Jag har själv väldigt svårt att se likheterna, men nu har jag hört det av så många olika att jag nog måste inse att det ligger något i det. Det ska tydligen vara något kring ögonen och pannan som vi har gemensamt. Upp för en backe med skidor har vi dock inte speciellt mycket gemensamt, jag brukade få ta av mig skidorna och gå upp när jag åkte med mamma och pappa i barndomen. Min skidbakgrund är onekligen väldigt begränsad, det var dels ganska dåligt med snö när jag var liten och jag var väl inte heller så sugen på att bege mig ut i Siboslingan då det fanns bra spår. Det här med att vara utomhus när det är kallt har aldrig varit något för mig, förutom när jag tittar på bandy då, och det är ju ofta kallt när det är snö ute. Jag såg en intervju med Hellner efter ett misslyckat lopp under tour de ski och det är ingen tvekan om att jag och han har en stor likhet även i vårt humör, han var nämligen inte helt pratglad efter det att han kommit i mål och det hade nog inte jag heller varit. Förra året fick jag förresten höra att Usain Bolt liknade mig, det hade jag ännu mer svårt att se.

Dagens låt: Masshysteri - Dom kan inte höra musiken

0 Comments:

Post a Comment

<< Home