Tuesday, January 03, 2012

2012

2011 är lagt till handlingarna och det är dags att blicka framåt. Det är en hel del saker som händer under 2012. Efter en relativt lugn januarimånad drar det igång ordentligt i februari. Först är det Henry Rollins nere i Stockholm, samma vecka ska jag ha fest, det är nämligen så att jag blir 30 år i år och det ska givetvis firas ordentligt. Bara två veckor efter 30-årsfesten ska jcg och pappa åka till Liverpool för att se hemmamatchen mot Arsenal, med lite flyt blir det ett besök på Elland Road i Leeds en av dagarna också. Jag skulle inte bli förvånad om det blir fler resor till huvudstaden för spelningar framåt våren, men hur det än blir med den saken ska jag se både Mikael Wiehe och Tommy Körberg här i Gävle innan sommaren kommer. I sommar blir det resa till Kiev och förhoppningsvis en tur ner till Göteborg och Way Out West. Förutom alla dessa roliga händelser kommer jag såklart också följa Bollnäs GIF och för dem hoppas jag av hela mitt hjärta på en chans att ta revansch för den hemska finalen förra året. Det ska bli väldigt intressant att se vad det här året ger Liverpool också, 2011 var ett mycket positivt år om man jämför med både 09 och 10. Även om vi ännu inte är där vi bör vara, så är vi en bra bit på väg och jag hoppas att en spelare som Andy Carroll under 2012 visar varför vi betalade enorma pengar för honom. Får vi ha Gerrard skadefri finns det goda chanser för honom att producera. Jag hoppas att vi vid den här tiden nästa år är med i toppstriden, att vi under 2011 ser till att slå de sämre lagen hemma, i stället för att tappa onödiga poäng och jag hoppas att man kan se tendenser till att vi snart är ett av lagen som har rejäla chanser att ta hem titeln. 2011 var ett bra år och det finns ingen anledning att tro att 2012 ska behöva bli sämre. 2012 kanske till och med blir året då jag lär min systerson att säga både Liverpool och Maradona...

Dagens låt: The Korgis - Everybody´s gotta learn sometimes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home