Friday, January 06, 2012

Biobesök

Igår blev det ett biobesök för mig och Malin. Vi var långt ifrån ensamma på SF, det var så mycket folk att det nästan var slut på biljetter på eftermiddagen när jag skulle åt oss. Vi lyckades dock få biljetter ute på kanten på andra raden, att vi hamnade långt ute på kanten gjorde ingenting, då jag alltid bokar mina platser där för att på så sätt kunna sträcka på benen. Biosalongerna är inte konstruerade för folk över 185 cm och eftersom jag slår den längden med en halv decimeter brukar jag alltid få sitta och vrida benen åt alla håll som går när jag hamnar på en mittenrad. I en av salongerna här i Gävle har man infört en lyxrad, där det är extra benuttrymme, tyvärr är det i den största salongen och där brukar de oftast visa alla dyngfilmer, som Twilight. Hur som helst, igår fick jag benutrymme åt vänster och det var bra. Filmen vi såg var Tinker, tailor, soldier, spy, Tomas Alfredssons nya film, där Gary Oldman spelade huvudrollen. Det var en långsam, men spännande film. Otroligt snyggt gjorda scener och en stillsam ton rakt igenom. Gary Oldman gjorde en bra insats i huvudrollen och starka birollsprestationer av Tom Hardy och Colin Firth. Det gällde att hålla sig skärpt när man tittade på det som utspelade sig på duken, för det var inte helt enkelt att hänga med i alla de olika händelserna. Filmen har fått mycket bra kritik och det kan jag förstå, speciellt den andra halvan av filmen var mycket bra och det var verkligen roligt att se Gary Oldman i en stor huvudroll igen, där finns det onekligen kapacitet.

Dagens låt: Håkan Hellström - Gårdakvarnar och skit

0 Comments:

Post a Comment

<< Home