Monday, September 05, 2011

Innebandysäsong

Första innebandyträningen igår, vi var sju stycken ivriga spelare som samlades i källaren på swedbank för att för första gången för säsongen prova på innebandyklubborna. Som vanligt när vi spelar i källaren var gårdagen relativt fri från regler och tempot var en aning högre än vi egentligen orkade med, entusiasmen i hallen var lite för hög för vårt eget bästa och med tanke på att bara ett av lagen hade avbytare dröjde det inte lång tid innan svetten började drypa från de flesta tröjorna. Nittio minuter senare kändes det som om man spelade i våtdräkt, men roligt var det. Jag lyckades dock inte uppnå mitt mål, nämligen att sätta ett skott med innebandyklubban i basketkorgen på andra sidan planen. Jag provsköt ett par gånger även förra säsongen, men lyckades inte bättre än ett skott som träffade nätet på korgen, tyvärr under korgkanten. Bollen har en tendens att dra sig lite för långt åt höger, så det är något jag måste finslipa under den här säsongen. Innan korpserien är slut ska jag ha prickat korgen på regelrätt vis, så svårt ska det inte behöva vara. Idag skickade vi i alla fall in anmälan till vår sjunde säsong i innebandykorpen, det blir spel i den tredje av fem divisioner för vår del. Förra gången lyckades vi klara oss kvar med en omgång kvar att spela, återstår att se hur det går den här säsongen.

Dagens låt: Ryan Adams - This house is not for sale

0 Comments:

Post a Comment

<< Home