Sunday, August 28, 2011

Fotbollsdag

Den här söndagen har gått i fotbollens tecken, helgdagarna har en tendens att göra det när Malin jobbar. Efter ett träningspass på morgonen begav jag mig till Strömvallen, jag hade fått en gratisbiljett av Kusen till matchen mellan Gefle och Häcken och det vore dumt att inte utnyttja den, speciellt med tanke på att vädret var så pass behagligt. På Strömvallen var det nästan öde, runt 2500 personer hade letat sig till matchen och det är inget annat än beklagligt. När GIF spelade bra hade man mellan 6000 och 7000 på läktaren, men så fort det går knackigt så försvinner stora delar av publiken. Staden Gävle förstår inte hur stort det är att ha ett lag i allsvenskan och stöttar inte alls Gefle i den utsträckning man borde göra. Det har dessutom varit ganska långt mellan hemmamatcherna nu, så det går inte att skylla på att det är dyrt. Häcken bidrog inte direkt till att fylla på publiksiffran heller, sex stycken göteborgare stod på bortasektionen, men de roade med den fyndiga ramsan "Ni har sämre klack än Häcken, sämre klack än Häcken" till Gefle-supportrarna. Det blev en poäng för Gefle och det borde inte vara några problem att fixa kontraktet till nästa säsong, men så länge inte publiken kommer finns det inte en chans att man ska kunna satsa, eller behålla sina bästa spelare. Supersöndagen på Viasat fotboll blev långt ifrån spännande och det var nästan pinsamt att se Arsenals uppträdande i 2-8-förlusten mot svinen. Det känns som om Arsenal är lite i samma läge som vi var i fjol vid den här tiden, med spelare som lämnar eller inte presterar, och om det inte kommer in spelare innan fönstret stänger kommer de att få slita hårt för att klara en fjärdeplats, jag ser såklart gärna att de misslyckas. Det andra laget från Manchester imponerade i det jag såg från deras match mot Spurs, men deras satsning äcklar mig och jag hoppas innerligt att det inte går vägen för dem. Nu väntar första jobbveckan med riktiga lektioner och det ska bli skoj, förutom jobb är det bland annat sista korpmatchen och en Weeping Willows-spelning på gång till veckan. Bäst att gå och sova så att man orkar.

Dagens låt: Parken - Jag har varit vilsen Lisa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home