Sunday, May 15, 2011

Ny leksak

Jag skaffade mig en leksak härom dagen, nämligen en Iphone4. Tidigare har jag haft en enkel sony ericsson, men nu när den börjat strula och jag dessutom stört mig på reklamen i spotify kändes det som läge att byta upp sig telefonmässigt och samtidigt skaffa premium. Det är onekligen en stor förändring och det har inte varit helt enkelt de första dagarna. Det har blivit några ofrivilliga uppringningar och den första dagen tog det mig tjugo minuter att förstå hur jag sätter ett alarm för väckning. Jag har dock fått ta del av flera av de positiva sakerna med den här telefonen också, t.ex spotify premium. Äntligen kan jag variera musiken i mina hörlurar när jag går till jobbet, efter att ha lyssnat på National och Morrisseys senaste(de enda skivorna jag haft inlagda på telefonen) på mina promenader till jobbet det senaste året känns det inte helt fel med lite ny musik. Tidtagningen och alla de andra funktionerna runkeeper har var också trevliga att bekanta sig med under dagens löprunda i Hemlingby. Den allra jobbigaste delen har jag dock kvar, jag måste nämligen göra om hela min kontaktlista, eftersom för- och efternamnen står på fel plats och det gör det knivigt att hitta de nummer jag vill åt när jag ska ringa. Det mesta är ändå roligt med den här grejen och ju mer jag lär mig desto roligare kommer den antagligen att bli. Nästa steg är att utforska spelen, någonting säger mig att de kommer vara bättre än Bowling, som var det enda jag spelade på min förra telefon.

Dagens låt: Okkervil River - Mermaid

0 Comments:

Post a Comment

<< Home