Sunday, May 22, 2011

Födelsedagskalas

Jag tänkte försöka mig på något som jag inte gjort tidigare, nämligen en uppdatering från mobilen. Om det förekommer några knepiga felstavningar vill jag skylla på att min tumme är lite ovan vid att skriva på en sån här maskin. Jag sitter nu på tåget mot Svedja, där vankas det nämligen ettårskalas. Det är Hempa som firar sitt första år och som onkel är det såklart givet att jag då dyker upp. Igår var jag in på leksaksaffären och köpte hans present och jag kan inte säga annat än att det är roligt att ha en bra anledning till att besöka sådana affärer igen, även om de inte längre säljer varken He-Man eller Action Force. När jag var liten hade Gävle världens bästa leksaksaffär, åtminstone min världs bästa. Den var mysigt uppbyggd i bottenvåningen på ett av husen i centrum. Den affären har en viktig plats i mitt liv, eftersom det var där jag vid sju års ålder köpte den Liverpool-affisch som fick mig att välja dem som mitt lag, jag tror att det kan vara en bidragande orsak till att jag gillar leksaksaffäret. Men nu är det Hempa som ska firas.

Dagens låt: Black Flag - Rise above

0 Comments:

Post a Comment

<< Home