Monday, January 03, 2011

Filmåret 2011

The Streets, White Lies, Bright Eyes, Jens Lekman och Glasvegas gör att skivåret 2011 ser otroligt intressant ut, det brukar ju dessutom dyka upp en hel del nya bekantskaper under ett år. För mig som marvelfantast ser även filmåret ruggigt spännande ut. Förutom Thor, som kommer någon gång i april/maj om jag minns rätt, kommer både X-men och Captain America att dyka upp på vita duken under 2011 och efter ett år där uppföljaren till Iron Man var det enda att se från serievärlden är det här väldigt positiva nyheter. Thor har jag aldrig läst speciellt mycket av, men det är en karaktär som dyker upp då och då i de andra marvelhjältarnas tidningar och jag tror säkert att det kommer att bli en bra film, rykten om en liten insats av Hawkeye gör det inte mindre spännande. Captain America var en favorit när jag var liten och skådespelare som Tommy Lee Jones, Samuel L Jackson, Hugo Weaving och Stanley Tucci visar att man gör en seriös satsning på att få filmen bra. Chris Evans känns inte som en klockren Captain America, men han kanske kan bättre än i Fantastic Four. Att X-men First Class kommer bli spännande behöver jag väl inte ens motivera, även om Wolverine inte kommer att finnas med finns det många historier att berätta. Som sagt, det blir ett spännande marvel-år. DC comics kontrar med Gröna Lyktan och det kan nog bli rätt intressant det också. Från serievärlden kommer dessutom den tredje filmen om mina barndomsleksaker Transformers. Den andra filmen var vidrig, men man kan ju hoppas på bättring till del tre. En positiv nyhet med den kommande filmen är att Megan Fox inte verkar vara med, åtminstone inte enligt imdb, och då slipper man förhoppningsvis en karaktär som inte kan ta ett steg framåt utan att hålla någon i handen. Tyvärr hittar de väl någon ny skådespelare som fyller den menlösa rollen, hur som helst, sämre än tvåan kan det inte gärna bli och känner jag mig själv rätt kommer jag att sitta i biosalongen ganska snart efter premiären och hoppas på en värdig film. Bortsett från seriefilmerna ser jag fram emot True Grit, Coen-brödernas nya film med Jeff Bridges, Matt Damon och Josh Brolin, The Fighter, med Christian Bale, och The Tree of Life, där Terence Malick regisserar Brad Pitt och Sean Penn. Som sagt, ett spännande filmår.

Dagens låt: Johnny Flynn - Kentucky pill

0 Comments:

Post a Comment

<< Home