Sunday, January 02, 2011

2011 igång

Det nya året inleddes på att överraskande bra sätt, vi lyckades nämligen ta tre poäng i hemmamatchen mot Bolton. Jag hoppas verkligen att vi kan bygga vidare på det här med en vinst på Ewood Park på onsdag. Personligen hoppas jag att det sitter en annan man på vår bänk än Roy Hodgson då, men den här segern gav honom nog lite ny tid att visa att han är kapabel att träna oss, jag är dock mycket tveksam.
Fjolåret avslutades med en sammankomst hemma hos Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren. Förutom god mat blev det en hel del bastubad. Förra vintern när vi bastade tänkte vi prova att kasta oss i snön, då var det tyvärr skare och då är det inte att rekommendera. På nyårsaftonen hade husbonden sett till att det fanns en plats på baksidan med mjuk snö, så nu fanns chansen för oss att göra snöänglar. Jag hade inte provat på snöbad efter bastu någon gång tidigare, men det var mycket skönare än jag trodde. Så länge man fått upp värmen ordentligt var med mer svalkande än iskallt att lägga sig i pudersnön. Vi tog ett lopp runt huset också, när vi kom till meterdjup snö och således inte kunde springa lika snabbt som tidigare hann det bli kallt, speciellt om fötterna. Det blev en riktigt trevlig kväll och en bra avslutning på ett bra år.

Dagens låt: Håkan Hellström - Shelley

0 Comments:

Post a Comment

<< Home