Friday, January 07, 2011

Festligheter

Igår var vi hemma i Svedja på en mycket trevlig tillställning, det var nämligen dags för namngivningsceremoni och bröllopsfest, den som fick sitt namn var givetvis Henry och de som firade sitt bröllop var syster och Ronnie. Det var visserligen ett drygt år sedan de gifte sig, men de har inte tyckt det varit läge för bröllopsfirande förrän nu. Jag hade fått det ärofyllda arbetet att agera toastmaster, en rolig uppgift som jag tycker gick bra. Förutom att hålla reda på talare och maträtterna var min uppgift att starta sångerna, men eftersom min syster vet om att jag inte är den sjungande typen skötte hon de första tonerna och visade rörelserna som ingick i sångerna. Det var en hel del folk på plats, åtminstone 45-50 personer, och stämningen var på topp. Lille Hempa höll sig pigg i stort sett hela kvällen, han tog en tupplur efter det att han fått sitt namn, men lagom till fikat var han igång igen. Vi hade köpt en mycket rolig leksak till honom, så pass rolig att vi köpa extrabatterier till den, jag hade nämligen provat den lite väl mycket under den tid som den stått i vår hall. Leksaken var i alla fall en gåvagn med massvis av knappar, som orsakade olika ljud. Om Hempa tycker att den är lika rolig som jag tyckte är jag övertygad om att min syster och Ronnie kommer att kunna de olika ljuden ganska bra mycket snart. Som sagt, det var en trevlig tillställning och det blev inte en sämre dag av att vi efter festen kunde gå hem och se en inspelning av bandymatchen mellan Bollnäs och Edsbyn, där giffarna fick en välförtjänt revansch för förlusten i tisdags.

Dagens låt: Gene - Olympian

0 Comments:

Post a Comment

<< Home