Thursday, January 13, 2011

Blandade känslor

Sällan har jag gått och lagt mig med så blandade känslor som igår. Eufori blandat med total uppgivenhet. Bakgrunden till de här känslorna är givetvis gårdagens sporthändelser. Jag brukar alltid åka hem till Bollnäs när giffarna ska möta Sandviken, igår valde jag att stanna hemma, dels eftersom jag varit hem en hel del på slutet och dels eftersom Liverpool spelade sin första ligamatch under Dalglish. Jag stod i omklädningsrummet på gymmet när Den Gamle Franken ringde och berättade att Bollnäs ledde med 6-0 strax innan halvtid, det var lika förvånande som glädjande. Jag skyndade mig hem för att kunna följa resten av matchen på liverapporteringen och det hela slutade med en magnifik seger för Bollnäs, 10-3. Laget är verkligen på gång nu och fortsätter man på det här sättet kan det bli ett roligt slutspel även i år. Att man spöar Sandviken är mycket starkt, de är trots allt ohotade serieledare, men det känns dessutom extra bra eftersom jag får läsa i tidningen var och varannan om hur bra SAIK tycker att de själva är. Nu tog mitt Bollnäs ner dem på jorden och det underbart.
Inte lika underbart var det att se Liverpool igår. Det var en aning naivt att hoppas på en enorm förändring på planen bara för att King Kenny satt på bänken, men trots alla motgångar så hoppas man ju på det bästa. Matchen igår visade än en gång vilka enorma brister vårt lag har just nu. När spelare som Jovanovic och Poulsen startar är det ett bevis på att allt inte står rätt till. När dessutom Meireles gör sin sämsta match i vår tröja och lämnar över hela mittfältet till städgumman Lucas är inte chanserna till vinst stora. Jag börjar på allvar frukta att vi åker ur ligan den här säsongen, vi har inget självförtroende över huvud taget och för varje förlust blir tyngden på laget större. Om vi inte får med oss ett resultat i derbyt på söndag kommer krisstämpeln att vara så hårt inpräntad i klubben att det kommer krävas en enorm ansträning för att få bort den. Den här säsongen är en plåga för oss supportrar och varje match är lika jobbig att se. På pappret är vi för bra för att åka ur, men ser man på resultaten har vi en enda seger på de senaste matcherna och den kom till på ett mycket tursamt sätt. Det kommer att bli en fruktansvärt jobbig avslutning på säsongen och min enda önskan nu är att vi spelar med värdighet, gör vi det kommer det att bli Premier League även nästa säsong.

Dagens låt: Deerhunter - Helicopter

0 Comments:

Post a Comment

<< Home