Sunday, September 26, 2010

Ny klubba

Förra helgen blev min innebandyklubba avtrampad på mitten, eftersom det stod två matcher på programmet den här helgen var jag tvungen att köpa mig en ny. Det är inte helt enkelt för mig att köpa klubba, den måste nämligen uppfylla tre viktiga krav, som alla är ovanliga när det gäller innebandyklubbor. Det första kravet är att den ska vara billig, det är ju trots allt korpen vi spelar i, några tusenkronorsklubbor kommer aldrig att hamna i min ägo. Det andra kravet är att den ska vara så lång som möjligt, eftersom jag är 190 cm lång och inte vill springa runt med böjd rygg under matcherna. Det tredje kravet är att bladet ska vara högervinklat, tyvärr är det klart mer vanligt med vänstervinklade. Det tog således en rejäl stund för mig att hitta en klubba som passade när jag i fredags besökte Team Sportia här i stan för att göra mig redo för helgens bravader. Till slut hittade jag dock en klubba som stämde in på alla mina krav, jag klarade mig faktiskt undan med att betala knappt 500 kronor och det är ganska lite när det gäller innebandyklubbor. Mot alla odds är mitt lag fortfarande obesegrat sedan jag köpte klubban, helgen har bjudit på en vinst och ett oavgjort resultat mot en av klubbarna i den högsta divisionen. Helt plötsligt är vi vidare till slutspel i cupen och är nu bland de sexton bästa, en riktig praktskräll.

Dagens låt: Morrissey - I have forgiven Jesus

0 Comments:

Post a Comment

<< Home