Tuesday, September 28, 2010

Oväntat gästspel

Det dök upp en oväntad skådespelare i Oz nyligen, i rollen som en fifflande, protestantisk präst kunde man nämligen se Luke Perry, mest känd som Dylan i Beverly Hills 90210. I början kändes det fel med honom i en sådan roll, men efter några avsnitt har det satt sig och nu är han en del av Oz. Hans sävliga och uttryckslösa ansikte gör sig faktiskt ganska bra i den här rollen och med ett skägg ser han inte lika töntig ut som i den gamla 90-talsserien. Det ska bli intressant att se hur länge han överlever på Oz, det är onekligen inte det lättaste att hålla sig kvar där. Oz är verkligen en otroligt bra serie, det är få serier som jag varit lika fast i. Twin Peaks och Dexter är nog de två som kommit närmast i besatthet och givit den där känslan som gör att man kan se hur många avsnitt som helst utan att tappa intresset. Varje gång någon dör dyker det upp nya karaktärer som genast anpassas perfekt till handlingen. Ikväll kommer det bli fler avsnitt och det ser jag fram emot. Egentligen skulle jag ha spelat innebandy ikväll, men tyvärr har jag dragit på mig en irriterande förkylning och får hålla mig borta från idrott ikväll. Det känns mycket bittert att missa kvällens match, det är trots allt första gången som vi tagit oss så här långt i cupen, men mina lagkamrater kanske kan se till att vi tar oss en omgång till och på så vis får jag en match till innan serien drar igång.

Dagens låt: Interpol - Slow hands

0 Comments:

Post a Comment

<< Home