Sunday, October 03, 2010

Lördagsbestyr

Det var en fullspäckad lördag igår, men en mycket bra sådan. På förmiddagen var jag med Malin på hopptävling i Storvik. Eftersom Malins pappa seglade var pappa med som chaufför och både min och Malins mamma var med som supporters. Det gick riktigt bra för Malin och hennes springare, de rev bara ett enda hinder under de två klasserna där de deltog och fick komma in för prisutdelning i den första. Förutom att det var lite kallt på morgonen var det en bra förmiddag och det var roligt att vara med på tävling igen. När vi kom hem gick vi iväg till gymmet och körde ett pass, något som mina ben känner av än idag. När kvällen kom gick vi hem till Malins syster och hennes Magnus och åt middag och spelade spel. Spelet vi spelade hade ett konstigt namn, som jag inte är i närheten av att komma ihåg, men det var roligt. Det var ett strategispel, som gick ut på att lägga brickor och på så sätt bygga städer, vägar och placera ut bönder på fält. Det tog en stund innan jag riktigt greppade hur det gick till, men när man väl kom in i spelet var det underhållande. Vi kom sist i spelet, men nästa gång kommer vi nog att bli riktigt farliga. Jag har inte spelat speciellt många spel av den här typen, det närmaste jag kan tänka mig är nog Monopol, även om man där inte kan bli bortbyggd eller tvingas dela sina poäng med någon annan, men det var roligt att testa på och det var nog inte sista gången. Nästa gång ska jag se till att utnyttja klostren på ett bättre sätt.

Dagens låt: Interpol - Barricade

0 Comments:

Post a Comment

<< Home