Sunday, August 08, 2010

Sista semesterdagen

Det är min sista semesterdag idag, så egentligen borde jag väl kanske gå och lägga mig snart, men samtidigt ska de visa Dagissnuten på trean ikväll och det är många år sedan jag såg den. Egentligen börjar inte jobbet förrän på torsdag, men eftersom jag ska på Way Out West ska jag göra mitt förarbete de tre kommande dagarna i stället. Sista helgen på semestern har varit mycket behaglig, i fredags spelade vi kubb i Boulognerna med bl.a Den Gamle Franken, Pokervinstförstöraren och Liv och igår såg vi en mycket bra film, nämligen Precious. Filmen var långt ifrån upplyftande, åtminstone inte till att börja med, men den var precis så bra som jag hade hoppats på. Mariah Careys birollsinsats var oväntat bra, även om jag fortfarande inte kan fatta hur de kom på att sätta henne i en roll i en så här pass seriös film. Oscarn som Monique fick för sin prestation i rollen som Precious mamma är verkligen befogad, hon var riktigt obehaglig, men lyckades trots allt locka fram en gnutta sympati i filmens slutskede. Vi hann förresten med att se Apan i veckan också, den levde inte riktigt upp till mina högt ställda förväntningar, men Olle Sarri övertygade i huvudrollen och man lyckades även skapa en stämning i filmen som var obehaglig. Tyvärr var den lite för långsam bitvis för att jag skulle vara helt såld, men sevärd var den helt klart. Idag har jag hunnit med ett besök på Strömvallen tillsammans med Den Gamle Franken, vi fick se Gefle göra fyra mål och vinna måstematchen mot Åtvidaberg. På de tre tidigare matcher jag sett i år har det blivit ett mål sammanlagt, idag blev det hela sex stycken, så det var en lite annorlunda match som utspelades. Underhållande var den dock och en nödvändig seger för Gefle om de ska kunna hänga kvar i allsvenskan. Med tanke på att Peking ligger i slagläge för att gå upp från Superettan vore det väldigt tråkigt om Gefle skulle åka ur, så jag hoppas det kommer fler segrar för dem.

Dagens låt: The National - Bloodbuzz Ohio

0 Comments:

Post a Comment

<< Home