Monday, August 09, 2010

Jobbstart

Första arbetsdagen avklarad och det gick verkligen smärtfritt, när jag väl tagit mig upp ur sängen och fått i mig frukost. Det mesta var sig likt på jobbet och till min glädje fanns båda kaffemaskinerna kvar i fikarummet fortfarande, ingen av dem gör något delikat kaffe, men om man tar espressot från den ena och blandar med kaffet från den andra får man en hyfsat god kopp kaffe. Första dagarna handlar mest om att komma in i jobbet och se till att allt är färdigt inför elevernas skolstart, som fortfarande är en dryg vecka bort. Förutom att jobba har jag hunnit med att förbereda resan till Göteborg. Tack vare viss hjälp av en expert vet jag nu hur vi ska ta oss från centralen till vårt vandrarhem, hur vi tar oss till Feskekörka, där vi åtminstone en dag ska äta lunch, och var vi ska leta för att hitta second hand-affärer. Spelningarna börjar vid halv två både på fredagen och lördagen, så vi har lite tid att utnyttja innan det är dags att se Jens Lekman och The Drums, som inleder en varsin dag. Jag har hört att det finns pingviner i Slottsskogen också, om de är ute även under festivaldagarna hoppas jag hinna med ett besök hos dem också. Det kommer utan tvekan att bli några riktiga roliga dagar i Göteborg och snart är det dags.

Dagens låt: Jens Lekman - Jag tyckte hon sade lönnlöv

0 Comments:

Post a Comment

<< Home