Saturday, May 29, 2010

CM-snack

Igår hade vi en grabbkväll på Cheers, vi hamnade där för att fira CSKA Gorbatjovs premiärvinst i fotboll den här säsongen. Jag är inte med och spelar i år, eftersom min rygg inte är helt stabil, men jag stöttar dem från sidan så gott jag kan. Ett samtalsämne som kom upp under kvällen var det klassiska spelet Championship Manager. Jag och Den Gamle Franken har lagt många timmar på det spelet genom åren, något som även en av Frankens kollegor, lagets senaste nyförvärv, hade gjort. Trots att jag inte spelat på flera år nu har jag starka minnen av vilka spelare som var viktiga att ha i sitt lag på spelet. En spelare som alltid kommer upp när man diskuterar spelet är Maxim Tsigalko, en spelare så bra att min gode vän Dino döpte om honom till Maximus Tsigalko på sitt spel. Tsigalko var en vitrysk anfallare, hans siffror på spelet var inte så höga, men han gjorde hur många mål som helst. Det är nästan så att man funderar om inte de som gjorde de här spelen var vitryssar, för om man ville vara säker på att värva spelare som presterade kunde man alltid kolla upp de bästa spelarna från det landet. CM var ett beroendeframkallande spel, inget snack om den saken, det gick inte att spela lite grann. Nu är det, som sagt, länge sedan jag spelade och jag tror inte att jag kommer att spela det speciellt många gånger till i mitt liv heller, men jag är samtidigt säker på att om jag en gång sätter mig vid spelet skulle jag komma ihåg namn som Tsigalko, Nikiforenko, Mike Duff, Andrei Milevskiy, Eldar Hadzimehmedovic, Vaschuk, Okoronkwo, Taribo West, Kerr, Chiotis och alla de andra storspelarna som garanterade framgång.

Dagens låt: The Perishers - My heart

0 Comments:

Post a Comment

<< Home