Sunday, April 04, 2010

Påsk

Påskhelgen har verkligen gått undan. I förrgår åkte vi till mor och far i Svedja, där vi åt gott och umgicks. Det har varit något av en tradition de senaste åren att jag och Malin kommer upp i påsk och samtidigt hälsar på de nyfödda lammen, men i år var lammen sena. Vi fick nöja oss med att hälsa på de fega fåren, som krävde en dos knäckebröd för att komma så nära att de gick att klappa. Innan vi igår åkte tillbaka till Gävle tog vi en promenad bort till Lilltjära och provgick den nya tunneln som kommit till byn, nu slipper man gå över de obevakade övergångarna och det är något som verkligen är på tiden. Vägen till Persvensviken har genast blivit helt ofarlig. Två trevliga dagar var det i alla fall i Svedja, trots att jag bara vann ett av två kortspel på lördagkvällen, men det kan ju vara roligt för mamma att vinna ibland också. Igårkväll var vi hemma hos Malins mor och far och åt påskmiddag, mycket trevligt även det. Jag hade dessutom äran att få provsmaka deras nya, sextonåriga special-Lagavulin och det var inte helt fel. Den var lite mildare än den Lagavulin jag har hemma, men rökigheten fanns kvar och den levde helt klart upp till förväntningarna. Idag är det sista dagen i påskhelgen och tyvärr är det mysiga påskvädret försvunnet, så jag spar nog min premiär i löparspåret till i morgon.

Dagens låt: Shearwater - Hidden lakes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home