Thursday, April 08, 2010

Nyckelstrul

Idag gjorde jag en förmiddag på jobbet, man blir mer effektiv vid skrivbordet där än i soffan här hemma. Jag hann med att göra en hel del under de timmarna jag var där och det kändes bra att få lite gjort. När jag kom hade jag tänkt gå och träna, det gick inte så enkelt som jag trodde. Våra sopor var ganska fulla, så jag bestämde mig för att ta med dem när jag gick, därför gick jag ut vägen via innergården, det var inget bra val. När jag kom upp ur källaren, som man måste passera för att komma till innergården, märkte jag att dörren mot innegården inte hade blivit ordentligt stängd. Jag försökte smälla igen den, men det gick inte. För att vara säker på att få igen den ordentligt stoppade jag in min nyckel i låset och vred om, sedan stängde jag den och släppte. Nu var dörren låst, tyvärr var det också så att min nyckel hade fastnat. Nyckeln dit är samma som till lägenhetsdörren, så med den fast i källardörren kunde jag inte ta mig någonstans. Jag slet och drog i nyckeln och testade att vrida den åt alla olika håll, men det gick inte. Den enda lösningen jag kunde komma på var att ringa till vår hyresvärd, tyvärr satt vår bostadsförvaltare i möre i ytterligare två timmar och så länge var jag inte riktigt redo att vänta. Till slut blev jag kopplad till en annan av dem som har ansvar för vårt hus, men han satt och åt lunch när jag kom fram och kunde inte komma på en gång. Till slut sade han att han kunde vara på plats om en kvart, det erbjudandet tog jag och lade sedan på telefonen. När jag pratat färdigt med honom gick jag ner till dörren igen och försökte rubba min nyckel, den här gången släppte den. Där stod jag med nyckeln i handen och med en hyresvärdsarbetare på ingång inom en kvart, tyvärr hade jag inte uppfattat namnet på arbetaren, så jag kunde inte ringa tillbaka till honom och säga att han inte behövde komma. Det enda jag kunde göra var att vänta de där femton minuterna vid källardörren tills det att han kom, då kunde jag berätta att problemet var löst och sedan fortsatte jag min promenad mot gymmet, något försenad.

Dagens låt: Thåström - Kort biografi med litet testamente

0 Comments:

Post a Comment

<< Home