Monday, April 12, 2010

Mumford ikväll

Lovet är nu slut och det är dags att börja jobba igen, måndagen innehåller dock mer än bara jobb. Direkt efter jobbet ska jag och Malin ta bilen ner till Stockholm och Debaser Slussen för att se Mumford & Sons konsert. Det ska bli riktigt roligt att komma iväg på en spelning igen, vi har inte varit på en konsert i huvudstaden sedan Moz spelning på Hovet i somras, så det börjar onekligen bli dags igen. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för förväntningar på Mumford & Sons live, jag har inte sett speciellt många klipp med dem på nätet, så det enda jag har att gå på är deras förträffliga debutskiva. Jag är dock ganska säker på att det kommer bli en mycket bra spelning.
Senast jag såg en spelning på Debaser Slussen var flera år sedan, så var det Saybia som stod för underhållningen och Bolinder och Fredde gjorde mig sällskap. Förutom den spelningen har jag varit på Slussen med YouWillNeverKnow och gått på klubb, en riktigt trevlig kväll. Nu är det tredje gången jag besöker lokalen och jag har sett fram emot den här dagen sedan dess att jag köpte de otroligt billiga biljetterna till konserten. Det kommer bli en bra kväll, den saken är säker.

Dagens låt: Mumford & Sons - Roll away your stone

0 Comments:

Post a Comment

<< Home